AUDI R18 Aracı |
2006 yılında R10'un aldığı efsanevi zaferle bir çok insanın ilgisini çekti Audi, çünkü Le Mans tarihinde ilk defa bir dizel motor birincilik kazanmıştı. 2010 yılında R15 ile en uzun mesafe rekoruyla gelen birincilik ve de 2012 yılındaki ilk hybrid araç galibiyeti Audi'nin kalbimizdeki yerini sağlamlaştırdı diyebiliriz. 2016 yılında ise R18 3. olabildi ama motor halen göz kamaştırmaya devam ediyor.
AUDI R18 Hybrid Motoru |
Motor ilk çıktığında 3.7 Litreydi, şu anda R18, 4 litre. Ful alüminyum silindir kafası ve bloğa sahip motor, 4 valfli ve DOHC.
Motorun konfigürasyonu V6 fakat bildiğimiz bir çok V6 gibi 90 derece değil, 120 derece. 120 derece olmasının getirdiği bir çok dezavantaja sahip, öncelikle motor çok geniş, bu açıda karşılıklı 3 silindir gibi çalışmakta ve de çok fazla titreşim ve salınım oluşturmakta. Bu problemi çözmek için bir balans şaftına ihtiyaç duymakta. O zaman neden Audi böyle bir konfigürasyonu seçti?
R18'in Tek Turboşarjı |
Motorun giriş hava basınçları 2.8 bar mertebesinde, bu da turboların sıkıştırma oranlarının çok iyi olduğunu gösteriyor. Bu kadar yüksek basınca ulaşan, Garrett TR30R VGT turboşarj üniteleri 1050 derece sıcaklıklarda çalışmakta.
Direk yakıt enjeksiyonu kullanan motorun, 2600 bar gibi çok yüksek yakıt ray basınçları mevcut. Bu yüksek ray basınçları ve giriş hava basınçları motorun verimini rakiplerine göre %10 arttırmasını sağlamakta.
Motor arka tekerlekleri sürüyor, elektrik motoru (ERS) ise ön tekerleklerden enerji alırken, yine ön tekerleklerden güç iletimi sağlıyor.
Motor Gücü = 515 Hp
ERS = 476 Hp
Toplam Güç = 1000 Hp
Not: Formula 1 motorları şu anda 900 Hp mertebelerinde.
COMMENTS