90 Derece V6 Motor Çalışması Simulasyonu |
2014 yılı ile birlikte Formula 1 yönetimi motorlarda belirli sınırlamalar getirdi. Bu sınırlamalar ile kullanılan motorların özellikleri bir birine yakınlaşmaya başladı.Motorlar 6 silindir V tipi, 1.6 litre, direk yakıt enjeksiyonlu, tek kademe turboşarjlı, benzinli. Bu motorlar 2.3 litrelik V8, doğal beslemeli motorların yerine geçtiler. Geliştirilen motorlar ilk etapta 750 Hp seviyelerindeydiler fakat sonrasında 1000 Hp barajını aşmayı hedefler durumdalar ve de şu anda neredeyse hepsi 900 Hp üzerinde güç vermekte. Bu da şunu gösteriyor, şu andaki motorlar geçmişte kullanılan V8 ve V10 motorlardan çok daha fazla güç verebilmekteler.
Honda RA616 H |
2014 Yılı ile Birlikte Formula 1'de Turboşarjları Görüyoruz |
Burada güç konusunda kısa bir not, elde edeilen gücün 750 Hp olduğunu düşünün, bu gücün 600 Hp'si sadece motordan geliyor, geri kalanı ise KERS sistemi ve turbonun katkısıyla verilmekte. Yani fren yoluyla atılan enerjinin geri kazanılması yöntemi ve de egzosdan çıkan havanın enerjisinin tekrar kullanılması ile motorun gücü %25 arttırılmaktadır.
Formula 1'de her sürücünün yılda 5 motor kullanma hakkı var, aksi bir durumda 6. motorda 10 sıra geride başlama ceza almakta sürücüler. Bu da motorların çok daha güvenilir olması gerektiğini gösteriyor. Formula 1 de yapılan yarışlar, antrenman turları, sıralama turları, hepsini hesaba katarsanı, bir motorun yaklaşık olarak 2000 km sorunsuz bir şekilde çalışması gerekiyor.
Şu anda Formula 1 2016 GP'sinde kullanılan motorlar 5 farklı üreticiden sağlanıyor;
- Ferrari 059/5 ve 4
- Mercedes PU106C Hybrid
- Honda RA616 H
- TAG Hauer - Bu motorun esas üreticisi Renault fakat üzerinde TAG Hauer damgası var.
- Renault RE16
Not: İleride bu motorlar ile ilgili detaylı yazılar yazacağım
V6 ve V8 Motorların Sesleri
COMMENTS