JLR |
JLR yani uzun adıyla Jaguar - Land Rover - Range Rover firması, köklü İngiliz firmalarında biridir. Bundan önce defalarca el değiştirmiş, farklı firmalara bilgisini (know-how) aktarmıştır dolaylı olarak. En son FORD TATA'ya satmıştır. Şu anda şirket Hindistanlıların elinde.
Ingenium Motoru |
JLR uzun yıllar lüks araçlar üretmiş ve bir çok konuda en iyilerden biri olmuştur. Son dönemde motorlarında da değişikliğe, yeni tasarıma yöneldi. Ingenium Motorlar, bu motorlar 2015 yılında 2 farklı dizel versiyonu ile başlayarak, 2017 yılında çıkacak benzinli türevleri ile devam edecek bir motor ailesi. Bu yazımda dizel motorları inceleyeceğiz.
JLR araçlarında bundan önce 2.2 Litrelik FORD motorları aktif olarak kullanılmaktaydı, Ingenium 2.0 Dizel motorlar bunların yerine geçti şu anda. 2 litrelik bu dizel motorlar, ful alüminyum bloka sahip, ağırlık olarak inanılmaz düşük ve de motor verimi olarak yaklaşık %25 daha iyi.
1. 180 Ps @ 4000 rpm ve 430 Nm Tork @ 1750-2500 rpm
2. 163 Ps @ 4000 rpm ve 380 Nm Tork @ 1750-2500 rpm
Motorun ilk versiyonu maksimum güç kapasitesine erişmek için, diğer versiyonu ise 99 g/km CO2 değerine ulaşabilmek için ortaya çıkarılmış durumda. Avrupa'da bir çok ülkede düşük CO2 , vergi indirimi getirmektedir ve de İngiltere'de tamamen vergisiz olarak satılabilmektedir.
Ingenium Motor Özellikleri |
Motoru geliştirirken özellikle silindir başına düşen hacmi 500 cc olarak belirlenmiş, bu da bu motorun bir çok farklı türevinin oluşturulmasında yardımcı oluyor. (500 cc genelde en verimli silindir hacmi olarak kabul edilir)
Motorun daha verimli, güçlü ve de daha düşük sürtünmelere sahip olmasında 6 kritik gelişme ön plana çıkmaktadır:
2. EKÜ kontrollü değişken yağ pompası
3. EKÜ kontrollü değişken su pompası
4. Çok daha basit kam sistemi
5. Krank şaft kaydırma
6. EKÜ kontrollü piston soğutma jetleri
COMMENTS