Volkswagen TSI Motorlar

1.4 TSI

TSI motorları incelerken en önemli noktalar kesinlik küçük motor, güçlü turboşarj ve süper şarj üniteleri ve son teknoloji direk enjeksiyon sistemi. Bunların yanında yeni modellerinin bazılarında silindir susturma ve alüminyum blok. Bunların hepsini bir araya topladığınızda karşınıza verimli, düşük yakıt tüketimli, yüksek performanslı, hafif ama kompleks bir motor çıkıyor. Zaten aldığı ödüllere ve Volkswagen’in neredeyse bütün araçlarda kullanmasına bakarsanız ne kadar başarılı bir motor olduğunu anlarsınız. Volkswagen araçların bir çoğunda benzinli 1.4 litre TSI motor bulunmaktadır. Bu motorlar Volkswagen'in tam olarak bir iftihar tablosudur. 2009 yılında 1.4 TSI motor Yılın Motoru “International Engine of the Year” ve Yılın Çevreci Motoru “Best Green Engine” seçilmiştir.
2 Kırmızı Superşarj + Turboşarj Demek
Motor, 2.0 FSI motorların yerine geçti ve çok farklı bir tablo çizdi karşımıza. FSI motora göre en temel farklarından biri düşük hacimli olması. Bu şekilde motorun sürtünme kayıpları azalırken, ağırlığı da ciddi şekilde azalmakta. Bunların yanında en temel özelliklerinden biri olan hava sıkıştırmasını bir turboşarj ve de bir süperşarjdan sağlıyor olması, yanma verimini en üst seviyeye çıkarmaktadır. Süperşarj motor devri 3500'ler seviyesine gelene kadar tek çalışıyor sonrasında turboşarj devreye giriyor. Tabi aracın çift turbolu versiyonundan bahsediyoruz. Aynı 1.4 TSI’ın tek turbolu versiyonları da mevcut. Araçların arkasındaki TSI yazısında bulunan 2 adet kırmızı, çift sıkıştırma ünitesini (superşarj ve turboşarj)işaret eder, bu tek olunca da tek turboşarjı işaret etmektedir.

Turobsarj + Supersarj Seması
Bu verimlilik, doğal beslemeli motorlara göre çok daha yüksek seviyelerde güçler elde edilmesini sağlamaktadır. Motorda 2 adet havayı sıkıştıran ünite olmasından dolayı, giriş hava basınçları 2.5 bar mertebelerine kadar çıkmaktadır. Yüksek manifold basınçları ile yüksek sıkıştırma oranları birleşince vuruntu olma ve erken yanma riski artmaktadır. Bundan dolayı motor sıkıştırma oranları çok yüksek belirlenmemiş ve 10:1 yapılmış.

TSI Motorlara geçerken FSI’dan farklı olarak kullanılan şeyleri madde madde inceleyelim:
  • Dişli tipi zamanlama kayışı kullanılmış
  • FSI’larda olduğu gibi yüksek basınç yakıt pompası 4 KAM lobu ile kontrol edilemekte fakat TSI’larda Egzoz Kamşaftı kullanılmaktadır.
  • Motor sıkıştırma oranı 10.5’den 10’lar seviyesine çekilmiş.
  • Egzoz çıkış hattında bazı değişiklikler yapılmış
  • FSI’larda kullanılan 2 oksijen sönsörü yerine 3 adet sensör kullanılmıştır.
  • Basınç Kontrol Valfi’nin kontrolü değiştirilerek daha hassas yakıt basınç kontrolü sağlanmıştır.
  • Yağ filtresi ve yağ çubuğunun yeri değiştirilmiştir.
  • Motor koruması ve hava kutusu tamamen tekrardan tasarlanmıştır.

2.0 FSI motorundan 1.4 TSI motoruna geçtikten sonra, motor hacmi yaklaşık %40 düşerken, gücü %14, torku ise %20 arttırılmış. Bunların yanında yakıt tüketiminin ve de CO2 salınımının %5 iyileştiği görülmüştür.

1.4 TSI motorunun güç seviyesi 180 Hp'lere kadar çıkmaktadır. Bu motoru Volswagen Grup sadece VW araçlarda değil Audi ve Seat gibi neredeyse bütün araçlarında aktif olarak kullanmaktadır. Yine de Audi’de bulunan TFSI ile TSI’ın küçük de olsa farkları mevcuttur.

Motorun özelliklerini bir tabloda özetlemeye çalıştım:


Motorda görülen kronik problemleri sıralamak gerekirse:
  • Yüksek egzoz geri basınçlarında özellikle modifiye araçlarda valf yaylarında yaşanan problem nedeniyle valfler istemsizce açılıp kapanarak araçta yanma bozuklukları görülebilmektedir
  • Silindir kafası ve giriş bölümlerinde karbon birikimi FSI motorlarında olduğu gibi görülmeye devam etmektedir.
  • Piston kırma problemi denilen, alüminyum pistonların yağ sekmanının zamansız kırılması ve motorun teklemesi problemi. Bu pistonu yeni versiyonlarda çelik pistona değiştirmişler ve problem çözüldü.
Karbon Birikmesi Problemi
Daha farklı motor problemi biliyorsanız belirtin, buraya ekleyelim.


TSI Motorun Kullanıldığı araçlardan bazıları:


VW Touran
Seat Leon FR
 
Scoda Octavia 
VW Golf MK6

COMMENTS

Ad

Elektrikli Araç,2,Motor Teknolojileri,21,Savunma Sanayi,15,Yarış Sporları,11,
ltr
item
Motor Müdür : Volkswagen TSI Motorlar
Volkswagen TSI Motorlar
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5x7ijUT4m9Y7fJhUhfS7zP_sahPw7KsRtJuJ23Li_I226pu8NVKjobbQ9YS-yM0-AZ4I2WP22CfHPaX23eObofhjjB8NyJGkWonIFhxfZ-qxoQc_OzFrdTxCVH5E4gM8eJOMC3gK-VzQ/s640/volkswagen-tsi-engines-explained-60143_1.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi5x7ijUT4m9Y7fJhUhfS7zP_sahPw7KsRtJuJ23Li_I226pu8NVKjobbQ9YS-yM0-AZ4I2WP22CfHPaX23eObofhjjB8NyJGkWonIFhxfZ-qxoQc_OzFrdTxCVH5E4gM8eJOMC3gK-VzQ/s72-c/volkswagen-tsi-engines-explained-60143_1.jpg
Motor Müdür
http://enginediaries.blogspot.com/2018/09/volkswagen-tsi-motorlar.html
http://enginediaries.blogspot.com/
http://enginediaries.blogspot.com/
http://enginediaries.blogspot.com/2018/09/volkswagen-tsi-motorlar.html
true
6040570501278657995
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts Hepsini Gör Devamı Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy