![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjsReTVxzmkws9CNwlkAuVvw2z1ZwfA1PyT52LlJbbl6x4xYrNfTybcCXCz-OZbSwl2JkvCVDjtBrNEsxnr85FokGW6FTHpyoxVQ7MGQ0U1YScD4BDP1Mj4_vB7Yhk98z2RmTnBvHS-8rk/s640/dodge-tomahawk-v10-superbike-wallpaper-5.jpg) |
Dodge Tomahawk |
Dodge Tomahawk 675 km/h hız ile şu ana kadar Dünya'da üretilen en yüksek hıza çıkan motosiklet. İşin ilginç tarafı motor 2003 yılında üretilmiş olması ve o tarihten beri daha hızlı bir motor üretilmemesi. Aslen şekline baksanız motora benziyor ama 4 tekeri ve V10 motoru ile otomobili andırıyor desek yeridir. Motosikletin üzerindeki motor Dodge Viper'ın motorunun aynısı ve 500 Hp gücünde. Üretilen bu motorların kesinlikle sokaklarda kullanmak için üretmediğini belirtse de Dodge, kullanmak isteyen binlerce insan bulabilirsiniz. Şu ana kadar 9 tane satıldığı söyleniyor ama net bilgi yok. Motorun satış fiyatı 550,000 dolar.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEitc0zUjUQGBMYWcvn-pXKfjvliGgWalM2-qmUqWU27Wb_nWbcyDN1pAg7RWGLVUNP4iYqPAIW_1h5_6zpX3aKKVwtzNRTIi24cHL_ayOElRF_zFB9rJJxrNDtwTdSmXJkJYEGxtvR9fbU/s640/97000b089db81e78de87a6b5f7b4ec27.jpg) |
Dodge Tomahawk |
Dodge firmasının Tomahawk'ı geliştirirken esas amacı çok iyi bir motor çıkarmak değil, güç gösterisi ve istendiği zaman her şeyi yapabildiğini gösterme çabası diyebiliriz. Bu tarz bir çok araç var, bir çok firma böyle tasarımlara para harcar ve reklam olarak kullanır.
Aracın performansı ise muazzam 0-100'ü 1.9 saniye. Motorun ağırlığı 680 kg ve uzunluğu 2.6 metre. Motosiklet monokok bir gövdeye sahip ve motosiklet full alüminyum.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyqSMduAXi5_XBWVVnEbLB5gBBy8go5s2zmMCzGDjYVDrHGv74Cljn6YF-6SNhWRobOY9uRL10KLeKODGpHXiWKWUl2MHrVHZ0aHMDRHbfDr87g1p2dkqTONsUrMewHNrYE0L_aEyiYAw/s640/maxresdefault+%25281%2529.jpg) |
8.3 Litrelik V10 Motoru |
Motosikletin motoru da çok ilginç, Motorun özelliklerini sıralarsak eğer:
- 500 Hp'lik gücünü 5600 devirde veriyor, 712 Nm torku ise 4200 devirde veriyor.
- 8.3 litrelik motor V10 tipinde OHV
- Motorun blok ve kafası alüminyum fakat silindir gömlekleri dökme demir, yüksek sıcaklıklara dayansın, düşük sürtenmesi olsun ve ağırlığı düşük olsun diye böyle bir şey yapılıyor.
- Bore / Strok oranı 1 gibi, yani çok iyi bir oran seçilmiş
- Sıralı çoklu port enjeksiyon sistemine sahip motor
- Sıkıştırma oranı 9.6:1
- Motorun maksimum hızı 6000 devir
- Su soğutmalı motor, ıslak karter
- 2 adet alüminyum radyatörlerinin yanında kayış tahrikli fanları da mevcut. Yoksa nasıl soğutabilirler ki böyle bir motoru
COMMENTS